mandag 27. januar 2014

Hjelp tiden går fort


"Du må skrive hver dag da, Karoline!"
"Jada, klart jeg skal!"
ops


Se, jeg har venner
Dette skal rammes inn og henges på veggen altså



De siste ukene har gått utrolig fort! Dagene bare glir inn i hverandre og nå har jeg alt vært her i to uker. Det virker helt sinnsykt ettersom det føles som om jeg har vært her i flere måneder.

Forrige fredag var den siste dagen min på språkskolen (HURRAA), og på tross av at det har vært en kjempegod start på oppholdet var det rett og slett ganske kjedelig. Mest sannsynlig fordi jeg alt ligger på et nivå i engelsk som er høyere enn det de tilbyr. Men det jeg har fått er mange nye venner fra alle verdenshjørnene og en god introduksjon til den irske kulturen.









Se så kjekke roomies jeg har!
Ola, Lars og Erik
På tross av at denne mandagen egentlig skulle være den første dagen min på jobb begynte jeg smått forrige uke etter språkskolen. Dermed fikk jeg en fin overgang fra å jobbe deltid hos Firkin Crane til å jobbe fulltid som jeg gjør denne uken. Oppgavene mine der vil i begynnelsen være å jobbe med en vårbrosjyre der det alt er en template jeg skal følge, designe en ny plakat til en preformance som skal vises i mars og å utarbeide en ny nettside. Det er altså mye å gjøre, noe jeg er veldig takknemmelig for. Det er nemlig mengdetrening jeg trenger mest.
Dette er Cork University, hvor kult er det vel ikke at skolen er
en oppusset borg?


Jeg har det utrolig bra, jeg har gode mennesker rundt meg og koser meg med å lage middag nesten hver dag (i dag må jeg innrømme det ble frossenpizza). Jeg trives så godt med å bo hjemmefra at jeg blir overrasket, hjemlengsel har jeg ikke hatt noe problem med.
Jeg ser bare masse frem til tolv uker til i denne nydelige byen!

Hver dag har jeg tenkt at "ooh i dag må jeg ta med meg kameraet ut" og hver dag har jeg glemt det. Men jeg lover at jeg skal gjøre det en dag vi er heldige med været, har lyst til å dele denne skjønne byen med dere! Derfor får dere ta til takke med ipod-kvalitet, beklager!

Disse bygningene henger over vannet, definitivt et bilde jeg skal ta igjen med kameraet mitt!
Det blå bygget er en restaurant jeg håper jeg får gleden av å spise på i løpet av oppholdet, ser så fint ut!

Modellen Ola ved elven, paraplyen er fra Penneys

Hjelp jeg vil ta med kameraet hit også, nydelige kirker overalt i Cork!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar